Alfas klassiske coupé, som på folkemunne har kallenavnet ”Bertone coupé” tilbyr mye. Den har flott design, er god å kjøre og praktisk. Eierne er gjerne superentusiaster, og ofte oppgraderer de bilene til å gi en enda bedre kjøreopplevelse. Dette er gjort på denne bilen. Etter en kjøretur på svingete veier med denne, går du ut med et stort smil om munnen. Dette er uforfalsket kjøreglede. Lyden på bilen er helt himmelsk, som en fullblods racerbil som er lett dempet. Dette er ekte bilglede.
Denne Alfaen har vært hos eier i 20 år. Den ble kjøpt ferdig restaurert, og har fått diverse smakfulle oppgraderinger. Den har beholdt originalt utseende, men listen over modifikasjoner for å optimalisere bilen er lang.
Dette er en svensksolgt bil som har gått svert lite. Bilen ble restaurert i 1994. Da ble det skiftet kanaler, motoren ble bygget opp av anerkjente MT Motor. Setene ble trukket om i skinn og bilen ble lakkert. Kvitteringer fra Alfa Rosso på alle deler.
I 2005 fikk eier byttet kanaler på nytt fordi de gamle ikke var montert med synlige skjøter, slik det skal være. Noe rust på innsiden av kanalene ble oppdaget da de ble skåret ut, fordi de var ubehandlede. Bilen ble omlakkert (501) med høy finnish og setene trukket i skinn. Det har aldri blitt sveiset noe annet enn kanaler og bilen har aldri vært dårlig.
Historie og dokumentasjon fra ny og garantert total kilometer er 75.000.
Motor:
Original 1600 Nord, lettere modifisert for frisk landeveiskjøring.
Original forgassere 40 Weber DCOE
Colombo & Bariani CB11 PS1 kammer, Durasjon 280, Løftehøyde 10,95mm
Følgende tider ved 0,5 mm ventilåpning: Io: 40 ic: 60 eo: 40 ec: 60
Landeveisportet topp planslipt 1 mm. Større innsugventiler, 45´ vinkel.
Balansert veiv, svinghjul, svinghjulsdemper og clutch.
Vektjustering av stempler og råder.
Innjustert med tenning 7´ ved 900 rpm.
EKSOS
OBR 4-2-1 2,5” rustfritt ektraktorgrenrør
2,5” rustfri eksos med to lyddempere
Luftfilteret er originalt, bortsett fra at boksen med spjeld for forvarming er fjernet og røret som sitter inne i luftfilterboksen har flere hull enn originalt.
Utveksling:
Original utveksling i bakaksel: 9:41.
Understell:
Fjærer fra Alfa Rosso og røde Koni støtdempere
4 borede og ventilerte skiver.
Originale stålfelger. Campagnolo magnesiumfelger. Momo Vega aluminiumsfelger.
Øvrig
Lakkert under, ikke tektylert. Dette er så nær en perfekt Alfa Bertone det er mulig å komme.
Denne Alfaen har vært hos eier i 20 år. Den ble kjøpt ferdig restaurert, og har fått diverse smakfulle oppgraderinger. Den har beholdt originalt utseende, men listen over modifikasjoner for å optimalisere bilen er lang.
Dette er en svensksolgt bil som har gått svert lite. Bilen ble restaurert i 1994. Da ble det skiftet kanaler, motoren ble bygget opp av anerkjente MT Motor. Setene ble trukket om i skinn og bilen ble lakkert. Kvitteringer fra Alfa Rosso på alle deler.
I 2005 fikk eier byttet kanaler på nytt fordi de gamle ikke var montert med synlige skjøter, slik det skal være. Noe rust på innsiden av kanalene ble oppdaget da de ble skåret ut, fordi de var ubehandlede. Bilen ble omlakkert (501) med høy finnish og setene trukket i skinn. Det har aldri blitt sveiset noe annet enn kanaler og bilen har aldri vært dårlig.
Historie og dokumentasjon fra ny og garantert total kilometer er 75.000.
Motor:
Original 1600 Nord, lettere modifisert for frisk landeveiskjøring.
Original forgassere 40 Weber DCOE
Colombo & Bariani CB11 PS1 kammer, Durasjon 280, Løftehøyde 10,95mm
Følgende tider ved 0,5 mm ventilåpning: Io: 40 ic: 60 eo: 40 ec: 60
Landeveisportet topp planslipt 1 mm. Større innsugventiler, 45´ vinkel.
Balansert veiv, svinghjul, svinghjulsdemper og clutch.
Vektjustering av stempler og råder.
Innjustert med tenning 7´ ved 900 rpm.
EKSOS
OBR 4-2-1 2,5” rustfritt ektraktorgrenrør
2,5” rustfri eksos med to lyddempere
Luftfilteret er originalt, bortsett fra at boksen med spjeld for forvarming er fjernet og røret som sitter inne i luftfilterboksen har flere hull enn originalt.
Utveksling:
Original utveksling i bakaksel: 9:41.
Understell:
Fjærer fra Alfa Rosso og røde Koni støtdempere
4 borede og ventilerte skiver.
Originale stålfelger. Campagnolo magnesiumfelger. Momo Vega aluminiumsfelger.
Øvrig
Lakkert under, ikke tektylert. Dette er så nær en perfekt Alfa Bertone det er mulig å komme.